woensdag 10 augustus 2011

Breirol Patroon #9 Koffieboontjes


Mijn breirol is weer een stukje gegroeid en dit met het inmiddels welbekende koffieboontje.
Wederom een oud sokkenpatroontje. Ik vond dit patroontje op een aantal blogs. Roos heeft er leuke pannelappen van gemaakt. En Dian heeft dit als eerste patroontje gebruikt omdat haar moeder hem altijd gebruikte voor sokken. Ik vond hem ook tussen de patroontjes van de breirol van Marianne M. En bij de weblog van Berthi... Grappig is dat, dat al die bekende patroontjes elke keer weer terug komen. Ik vond het een leuk patroontje om te breien, Het lijkt een beetje op deze minikabeltjes, maar toch weer even anders gedaan. Hier een foto van het patroongedeeltje.


Hier het patroontje voor de verhouding van mijn breirol deels gekopieerd van Dian.


Koffieboontje: let op: je begint aan de verkeerde kant

1e toer: 4Ks, *2 R., 2 Av.*, tussen * en * herhalenen eindigen met 2R, 4Ks.
2e toer: 4Ks, *2 Av., 1R.,1 O., 1R.,*, van * tot * herhalen eindigen met 2Av. 4Ks.
3e toer: 4Ks, De steken breien zoals ze zich voordoen, de omslagen Av. breien, eindigen met 4Ks.
4e toer: 4Ks, *2 Av., *1 st. R. afhalen, 2 st. R breien. de afgehaalde st. over de 2 gebreide steken halen*, van * tot * herhalen en eindigen met 2 Av., 4KS.

Ik heb deze 4 naalden 8 keer herhaald.

Het borduren van mijn Initialen moet ik nog doen, Een leuk werkje voor in de vakantie.

Het wordt onderhand wel tijd voor een kabeltje denk ik.

5 opmerkingen:

Hetty zei

Mooi patroontje is het koffieboontje.
Ziet er mooi uit groetjes Hetty.

Betsy zei

Ja, het blijft een mooi patroontje. Ik gebruik het ook graag bij het breien van mijn sokken!
Leuk om het hier bij jou ook weer terug te zien...

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Elizabeth zei

Je breirol ziet er zo netjes uit!
Leuk om te zien hoe ie vordert..., de mijne ligt momenteel een beetje te liggen.
Kabeltjes zijn leuk, het nadeel vind ik dat ze wat intrekken en dat zie je dan weer aan de zijkant..

Grt, Elizabeth

Masjoefelke zei

Heel mooi patroontje , wat ik net aan't zoeken was voor mijn truitje van m'n chihuahuatje ... een hele leuke blog doe zeker verder ik zal nog regelmatig een bezoekje komen brengen
Alvast bedankt voor de inspanningen van het maken van deze blog en zoals je ziet geeft het resultaat
groetjes Masjoefelke

Smulmoel zei

Mooi, mijn schoonmoeder breide kousjes voor haar kleinkinderen met dit patroontje!!!