zaterdag 8 oktober 2011

Breirol Patroon #15: Vallende Blaadjes



Dit patroon heeft heel wat voeten in de aarde gehad. Het is opletten geblazen en bij elke naald de steken tellen. Het is een patroon dat Elizabeth heeft uitgekozen voor haar meebreideken. Daar heb ik hem ook voor gebreid. Het is een mooi patroon en ik vind het ook zo mooi  passen bij deze tijd van het jaar. en bij de uiltjes. zo is de herfst ook een beetje in mijn breirol terug te vinden.

Aan de rechterkant zitten een paar foutjes, je kunt ze goed zien, maar dat vind ik niet hinderlijk.


Het patroon kan je vinden bij Busy Bessy Creatief. Voor de 46 patroonsteken die ik kan gebruiken, had ik er eigenlijk 1 teveel maar die heb ik op het einde gewoon recht gebreid.
Inmiddels is mijn breirol iets van 1.20 meter lang  en heb ik er nu 2 bolletjes katoen voor gebruikt.
Ik vind het erg leuk om er zo af en toe een patroontje aan vast te breien, ook al is het niet met regelmaat. Dat hoeft ook niet want het heeft geen bestemming verder.
Het borduren van de Initialen wil nog niet erg lukken, De letters die ik wilde gebruiken zijn te groot.
Maar dat komt nog wel.

Tot het volgende patroon.

4 opmerkingen:

Betsy zei

Ja, dit is een mooi patroontje, maar wel lastig door al die omslagen en overhalingen. Ik gebruik in ieder geval altijd een toerenteller bij zo'n patroon, want ik vergeet altijd bij welke toer is gestopt ben met breien. Verder moet je niet afgeleid worden tijdens het breien.
Je uiltjes zien er ook heel schattig uit. Leuk om zo die afwisseling in de breirol te zien. Laat je ook nog een keer een update van de volledige rol tot nu toe zien?

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Anoniem zei

Ziet er mooi uit Petra en de vallende blaadjes is heel toepasselijk voor nu. Ik vind een thema altijd een beetje houvast hebben met het kiezen van.... er zijn zoveel patronen. Ik ben net met de uiltjes bezig en vind ze bij jou heel mooi staan en wat een lengte heb je al gebreid, fijn weekend.

Moon zei

Gaaf die uiltjes in het partoon, wat knap gedaan! Oh, nu wil ik ook gelijk goed leren breien, haha!

Groetjes, Simone

mija zei

Hela, waar blijft het volgende!!!
Die uiltjes heb ik ook al gebreid. Tof hé!!!
mija