dinsdag 26 juli 2011

Breirol Patroon #6 Vierkantjes in Vierkantjes...



45 cm lang is mijn breirol nu en het bolletje katoen is nog niet op. Dit patroontje komt uit de breibijbel.Je zou dit patroontje dus heel goed kunnen gebruiken voor een stoere jongenstrui. Het is een makkelijk patroon, maar juist de eenvoud geeft het een leuk effect...



Hier de teltekening: (foto uit het boek) De meeste zullen hem wel hebben. ;-)
Om het patroontje passend te maken moest ik ook weer even schuiven want ik had 6 steken over.

(4KS)3A,(2x de teltekening)3R,(4KS) halverwege het telpatroon natuurlijk even omdraaien
(4KS)3R,(2x de teltekening)3A,(4KS)

IK heb het bij 3 blokjes in de lengte gelaten.

Daarna weer een ander tussenpatroontje gedaan Tussenpatroon #4
Zo ongeveer als Dian hem heeft.


gelijk na het patroongedeelte

1 nld recht
1 nld averecht
2 naalden in gaatjespatroon, waarvan de teruggaande naald averechts is.
1 nld recht
1 nld averechts

En Oepsss daar is mijn eerste foutje in de kantsteken. maar ik haal het niet meer uit. Heb er een geluksspeldje opgeprikt. (toevallig vandaag gekocht in de wereldwinkel) Misschien moet ik ze maar als mascotte erbij houden, het zijn gelukspoppetjes. zou het helpen ?



volgende keer patroon 7: Die komt uit het libelle Stekenboek.
maar eerst nu het onderste stukje omzomen en mijn initialen erop mazen.
Zou dit wat zijn ?

5 opmerkingen:

by Ieke zei

Ik vind 'm zo leuk! Wat heerlijk om zo allerlei patronen uit te kunnen proberen!

Betsy zei

Wat is het leuk om samen bezig te zijn met de breirol! Ik ben benieuwd welke patroontjes je nog meer gaat uitzoeken. Het ziet er ooi uit en natuurlijk gaan die poppetjes geluk geven: daar zijn ze immers voor? :)

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Thea zei

Hoi Petra,

Prachtige patroontjes heb je al weer gebreid na gisteren, volgens mij werkt het heel verslavend. De letters die je hebt gekozen voor je initialen vind ik heel mooi.

Groetjes Thea

Anoniem zei

Het ziet er allemaal prachtig uit ook de letters en vergeet je niet de datum???

Elizabeth zei

De blokjes liggen mooi qua reliƫf.. dat vind ik altijd spannend.
Wat doe je lang met een bolletje!

Groet, Elizabeth