zondag 31 juli 2011

Breirol Patroon #7 Mini Kabeltjes


We hebben van de week ook weer een stukje aan de breirol gebreid.. 54 cm is het breiwerk in de lengte nu (Dat is meer dan een halve meter) en nog steeds is het eerste bolletje niet op.
Het is een leuk mini kabeltje geworden uit de libelle stekengids. Het patroontje gaat over 4 steken en 4 nld. Ik vond het ook erg leuk om te breien.



De verdeling over de 42 steken die ik gebruik gaat als volgt...
(4KS)+1 (10 maal het kabeltje)+1 (4KS)
Na de ribbelkantsteken brei je dus nog een extra steek.
Hier is het patroontje. (de 4 ribbelsteken niet genoemd)

1e nld: 42 Recht
2e nld: 1 kantst., *4 av.,1 omsl., vanaf * 10 keer herhalen en eindigen met 1 kantst
3e nld: 1 kantst., *1 omsl., laat de omslag van de vorige nld vallen, 1r. afh., 3r., haal de afgehaalde steek over deze 3 st., vanaf * herhalen en eindigen met 1 kantst.
4e nld: 42 Averecht.

(Dit patroon gedeelte herhalen zoveel je wilt)

4 opmerkingen:

by Ieke zei

Met dat bolletje kun je echt naar China! Mag ik mee?

Anoniem zei

Alweer een leuk patroontje en als je een keer in Den Haag bent, mag je bij me komen koffie drinken, nog een fijne vrije dag.

Hetty zei

Dat word heel mooi de breirol,ik heb het boekje ook staan prachtige patronen in.
Groetjes Hetty

Vlijtige Handjes zei

Petra wat wordt ik toch weer lekker genaakt om ook te beginnen. En mijn huis moet overhoop!! Dat boek MOET nog ergens liggen. Dat maar eerst dus.
Fijne zondag.